Főoldal Cégünkről A Fleet Administrator Egyedi szolgáltatások Support Administrator
 
 
 
   
 
       
 
  A Fleet Administrator > Gyakran Ismételt Kérdések  
 
Gyakran Ismételt Kérdések
  Összegyűjtöttük a Felhasználók által kérdezett, leggyakrabban előforduló kérdéseket. A megtekintéshez kérem kattintson a feliratra, vagy ide.
 

Áltános kérdések
 1. Hova tudom berögzíteni, hogy hol van a gépkocsi? Hogyan tudok rá keresni, pl. mely autók állnak az udvaron? 
  - Az autó törzslap üzemeltetés fülén rögzíthetjük hol a gépkocsi. A csereautó, a mozgatás és a gépkocsi átadás / visszavétel események végén megadhatjuk a kocsi új helyszínét, így nem kell a törzslapon külön rögzíteni. 

2. Hol rögzíthetem ki a gépkocsi bérlője?
  - A gépkocsinak általában nem rögzítjük a bérlőjét, hanem ügyfélszerződéshez rendeljük. Ehhez magát a szerződést fel kell rögzítenünk (lásd Ügyfélszerződés kötési folyamat), illetve a Gépjármű szerződéshez rendelése funkciót is használhatjuk. Azonban a gépkocsi adatai általában lefedik a bérlő személyét. (Üzemeltető / Üzembentartó / Tulajdonos) 

3. Szeretném megváltoztatni az egyik Fleet-es nyomtatványt. Hogyan tehetem meg?
   - A szoftver XlsForms mappájában találjuk a nyomtatványokat. Némelyikük Excel munkalap (*.xls), némelyik sablon (*.xlt). Általában két füllel rendelkeznek, egy "Munkalap" és egy "Hivatkozások" nevűvel. A "Munkalap"-on bármilyen módosítást elvégezhetünk, csak arra figyeljünk, hogy számos mezőben képlet hivatkozik a másik fülre, ha az kitöröljük, nem fog ott többet megjelenni információ. A sablonokat közvetlenül ne nyissuk meg (duplakattintással), használjuk az Excel Fájl / Megnyitás menüpontját. 

4. Új év kezdődött és szeretném, hogy a bankkivonatok rögzítésekor 1-ről újrainduljon a sorszámozás. Mit kell tennem?
  - Nyissuk meg a Banknapló képernyőt, és jelöljük be a "Sorszámozást évente újrakezdi" pipát! 

5. Hol tudom átírni a megrendelt autó típusát?
  - Legyegyszerűbben az autó törzslapon. A Fleet Administrator főmenüjében az Eszközök / Autó törzslap menüpontból érjük el legegyszerűbben. 

6. Szeretném módosítani a Fleet egyik nyomtatványát, de nem hajlandó elmenteni, mindig egy számot rak a fájl neve után, és nem menti rá az eredetire. Mi a teendő?
  - Azért nem menti, mert sablon. Ne duplakattintással nyissuk meg a fájlt, mert ekkor az Excel mindig dokumentumot csinál a sablonból. Nyissuk meg az Excelt, és a megnyitás parancsot használjuk, ekkor a sablont fogjuk tudni szerkeszteni. 

7. Tankolásokat adatait hogyan kérdezem le?
  - A "Tankolások" nevű alaplistában megtalálhatók az importált tankolások összes adata.  

8. Hol adok hozzá egy szerződéssablonhoz új modult, a gfb-t?
  - Ez a Törzsadatok / Ügyfélszerződések / Szerződéssablonok képernyőt megnyitva érhető el. Itt válasszuk ki a kérdéses sablont, és kattintsunk alul a Modulok gombra. Itt kell hozzáadni a modult.  

  
 
Elszámolással kapcsolatos kérdések
1. Miért nem jelenik meg a havi számlában az adott gépkocsi casco díja.
- mert nem abban az ütemezésben van, amit indítottunk

2. Miért nem számlázza tovább a számlát az ütemezett számlázás?
- mert a számla tételeihez csatolt modulok nem az alap havi ütemezésbe vannak kötve, hanem külön ütembe.

3. Hogyan állíthatok ki export számlát?
- A vevői számla rögzítésekor válasszuk az export számla funkciót, töltsük ki a közösségi adószámokat és áfa kulcshoz válasszuk a "KÜL" típusút.

4. Mi az összes számla menü szerepe? Akkor mit látok a szállítói és vevő számla böngészőkön?
- A szoftver az elszámolás pontos működése érdekében a kiállított vevői számlákat sokkal részletesebben rögzíti, mint ahogy azok a számlán láthatók. Ezek a rész-számlák jelennek meg (az összes szállítói számla mellett) az Összes számla menüpontban, míg a másik kettőben nem (lásd még Számlamelléklet funkció)

5. Mit jelentenek a vezérlőkódok a Vevői költségcsoportok képernyőn?
- Segítségükkel az adott kontír tétel alapértelmezett értékeit bírálhatjuk felül. Értékei lehetnek a típustól, a tartozik / követel oldaltól és a nettó / áfa típusoktól függően:   PARTTART, PARTTARTA, PARTKOV, PARTKOVA PZTTART, PZTTARTA, PZTKOV, PZTKOVA RAKTTART, RAKTTARTA, RAKTKOV, RAKTKOVA.   A partner kontír kódok törzsképernyőn állíthatjuk be az ezekhez tartozó kontírkódokat. Pl. ha egy számla tartozik oldalán a költségcsoportnál PARTTART található, és az adott partner a számla szállítója vagy vevője, és fel van vége neki egy kód az imént említett törzsképernyőn, a normál kontír helyett arra fogja feladni a szoftver a tételt. Hasonlóképp pénztár és raktár esetén. 

6. Hogyan másolhatok szállítói számlát?
- Használjuk a Szállítói számla böngésző Szinkronmásolat funkcióját. A megjelenő képernyőn válasszunk egy másolandó számlát, majd adjuk meg az új számlaszámokat. Megadhatunk új gépkocsit is, melyhez a tételek tartozni fognak. Minden elszámolási paramétert újraszámol a szoftver a számlák esetében. A funkció vevői számlákra nem működik.

7. Hogyan másolhatok ügyfélszerződést?
- Használjuk az Ügyfélszerződések képernyő Szerződés másolása feliratú gombra kell kattintani, és itt tudunk keretszerződést, egyedi szerződést másolni, sőt áthelyezni is. A modulok új díjai egyenként megadhatók a következő képernyőn.

8. Mit kell tennem ahhoz, hogy a program egy autó minden szervizszámláját továbbszámlázza?
- A gépkocsi szerződésébe fel kell venni a szerviz modult, és be kell állítani az alapértelmezett elszámolási módját továbbszámlázandóra. Minden szállítói számla rögzítésekor fel fogja hozni erre az autóra, hogy a szerviz továbbszámlázandó.

9. Egy számlát bekötöttem a Finanszírozás modulba, de nem szeretném, hogy az időszaki egyenlegbe beleszámolódjon. Mit kell tennem?
- Állítsuk az elszámolási módját CE (Csak ellenőrzött) vagy DM (Díjmentes)-re. Csak az AT (Átalánydíjas) és SA (Saját teljesítésű) tételek kerülnek az időszaki egyenlegekbe.

10. 27%-os áfára hol kell átállítani a rendszert, azzal szeretnénk számlázni!
- Elsősorban a számlázási szövegezéseket kell átállítani, a Szerződések és számlázás alapadataiban. Ezzel számláz a rendszer. Át kell állítani a szerződésmodulokban a Továbbszámlázás fülön az egyedi áfával való továbbszámlázási áfa kulcsot, ha használjuk a program ezen funkcióját.

11. +8% számolódik az egyik ügyfelünknél a késedelmi kamatra, hogyan kell átállítani, és kell-e visszamenőleg átállítani?
- A szerződéscsomagok képernyőn minden, az ügyfélhez tartozó lezárt és nyitott szerződésben kell átállítanunk, igen, visszamenőleg is.

12. Kiszámláztunk egy szerződést, de egy adott modult szeretnénk külön soron szerepeltetni a számlán, de mégis 1 soron hozza. Mit kell tenni, hogy külön soron hozza?
- A szerződésben a moduloknál más számla szövegezésbe kell rakni. A program számla szövegezésenként csoportosítja a tételeket a számlán, ezért állítsuk a többitől különbözőre. 

13. Módosítottam a díjakon, mert az ügyfél nem fogadta el. Hogyan kell újra elkészíteni a teljes számlát, mert a frissítő ütemezés csak a különbözetet hozza fel? 
- Le kell stornózni az eredetit és utána kell futtatni az frissítő ütemezést.

14. Miért tér el a vevői számla bruttó végösszesenje és ugyanezen számla mellékletének bruttó végösszesenje? 
- A kerekítés miatt. Míg a vevői számlára csoportosítja a Fleet a tételeket egy sorba (pl. AAA-111 Bérleti díj), addig a melléklet tételesen tartalmazza őket. Mivel a vevői számlán csak egyszer kerekít, de a mellékleten többször, ezért különbözni fog a bruttó végösszesen. A nettó végösszesen soha nem fog eltérni. 
 
15. Hogyan tudok visszamenőleg egy egész és egy tört hónapot is számlázni, közös számlára ? 
- Jelenleg kétszer kell elindítanunk a frissítő ütemezést (hónaponként). A Fleet két számlát fog készíteni, de ezeket egyesítsük a Vevői számla böngésző / Egyéb lehetőségek / TMP-s számlák egyesítése menüponttal.

16. Ütemezetten készült számlára hogyan tudok kézzel rárakni egy plusz sort, a bánatpénzt? 
- Csak a mellékletén keresztül. Nyissuk meg a Vevői számla böngésző / Egyéb lehetőségek / Rész-számlák menüpontot, és ott adjuk hozzá a melléklethez a Bánatpénzt, majd generáljuk újra a számlát (Vevői számla böngésző / Egyéb lehetőségek / Számla újragenerálása rész-számlák alapján).

17. Hogyan kérhetem le, hogy mennyi árfolyamkülönbözet ment ki 2011 évre a vevői számlákon? 
- Az alaplisták között találunk egy "Vevői számlák tételes" nevűt, itt akár a Tétel megnevezésre is szűrhetünk (javasolt "%árfolyam"-mal szűrni). Akár a számlák mellékleteiből is lekérdezhetjük, ez a "Számlák (részletes)", itt pedig be kell szűrni kimenő oldalra. 
Riportolás, jelentések készítése
1. Mely funkcióval készíthetek leggyorsabban listát?
- A törzsadatképernyők bármelyikén a jobb gombbal elérhető menüben válasszuk a Nyomtatás... funkciót.

2. Hol találom az aktív és passzív gumiméreteket, amik most rajta vannak az autókon?
- Az Üzemeltetett autó listában, megtalálhatók a típushoz tartozó és a gépkocsin levő konkrét gumiméretek.

3. Készítettem egy listát, publikusra állítottam, azonban a kollégám gépén nem elérhető. Miért?  
- A kollégának újra be kell jelentkeznie a rendszerbe.
 


 
 
  Elérhetőségek Tel.: +3670-394-1046 E-mail: info@bma-informatika.hu Postacímünk: 1113 Bartók Béla út 93.